شنبه، 1 اردیبهشت 1403
خانواده و جوانان
شناسه خبر: 1046

پاسخ یک سوال دربرنامه سمت خدا

درمقابل اصرارشوهرم براي بازگوكردن رازهاي مگوي دوران مجردي ام چه كنم؟

دختری عقد کرده ای هستم وازدوران مجردی رازبزرگی دردلم دارم .شوهرم باقسم دادن اصرارمی کندتامن رازم رابه اوبگویم .راهنمایی بفرمایید

به گزارش بالاگریوه پاسخ حجت الاسلام  والمسلمین نقوی به سوال این خانم دربرنامه سمت خدا بدین شرح است :

پاسخ ازحجه الاسلام والمسلمين نقوي/برنامه سمت خدا: خیلی هااین سوال را دارندکه مثلا من دردروان جوانی ام و قبل ازازدواجم ،اسراری درزندگی دارم ونمی خواهم همسرم ازآن چیزی بفهمد .

حالا ممکن است که همسرازآن بو برده یا اینکه یک دستی می زند .این همسران باید بدانند که این کارخیلی زشت است که من به شوهرم بگویم که راستش رابگوکه دردوران جوانی ات با کسی نبودی ؟یا خانم راستش را بگودردوران مجردی به کسی پیامک نزدی ؟ این پرس وجووفصولی زشت است .شما الان دارید با همسرتان بامحبت زندگی می کنید.قرآن به ما میگویدکه بعضی ازسوال ها را نپرسید .می فرماید : ازچیزهایی که باعث ناراحتی شمامی شود سوال نکنید.

مثلاآقابپرسدکه شماخواستگارهم داشته اید؟خانم بگوید:بله ویک هفته هم عقدبودیم ودستش هم به من خورده بود،آیادیگردراین زندگی به شماخوش میگذرد؟آیااین خبرخوشی برای شماست؟

تاره برفرض هم که خبری بوده،این خبرشماراخوشحال نمیکند.زندگی مشترک شما ازوقتی شروع میشودکه این خانم به شما بله گفته و باهم زندگی را شروع کرده اید.زندگی قبل ازآن به شما مربوط نیست .

ماوظیفه داریم ازاینجابه بعدراحفظ کنیم .مثلایکی بپرسدکه آقاشماچقدرحقوق می گیرید؟به شما ارتباطی ندارد.زیرااگرمبلغ حقوق بالا باشدمی گوید ببین همه حقوق ها را به اومی دهندوحرص میخورداگرکم بگویید می گویدکه چطوربااین مبلغ رندگی می کنی ودلش برای اومی سوزد.

ما نباید بعضی ازسوالها را بپرسیم.همسران نبایدکنجکاوباشند واین سوالها را بپرسند . حتی باید ازذهنشان هم بیرون کنند .حتی اگر کسی خبری از گذشته ی کسی داردو اگربیاید این خبررا به همسر او بگویدکه باعث ناراحتی اوبشود،تا وقتی همسراین ناراحتی را فراموش نکرده ،خدا این انسان را نمی بخشد.حتی اگرهزارشب احیا بیایدوهزارلیتراشک بریزد.زیراخدامی گویدکه تویک زندگی را خراب کردی.

مادرروایت داریم که سه جادروغ جایزاست و یک جایش همین جا است . روایت داریم که اگربه مردی راجع به زندگی خانوادگی اش خبربدهی واوناراحت بشود،دراینجادروغ جایزاست .مثلا آقایی ازدوست همسرش بپرسدکه شماکه بااودوست بوده اید اگرخطایی از او دیده اید بگویید و به او قسم بدهد.طرف باید بگویدکه او بسیارپاکدامن و نجیب بوده است حتی اگربه دروغ بگوید.تا این رابطه ی محبت آمیربین زن وشوهر بهم نریزد.اگرازخودمن هم بپرسدمن بایدانکاربکنم.اینکه من ازگذشته ی خودم بگویم وشوهرم را ناراحت کنم صداقت نیست.اینکه شماچندتاخواستگارداشته ایدویاهمسرشماچندجاخواستگاری رفته،ربطی به شماندارد .

بعضی ازپدرومادرهاهم اشتباه میکنندومیخواهندپزبدهندومیگویندکه دخترمابیست تاخواستگارداشت وماندادیم وحتی باهم صحبت کردیم .

شمافکرمیکنیدبااین حرفهاارج وقُرب دخترت رابالامی بری؟فرداپسریک پُزدیگری میدهدوزندگی تلخ میشود.شمادرمقابل این سوال بامحبت بگوییدکه دخترمن یک خواستگارداشته وآنهم شمابوده ایدوهمدیگرراهم پسندیده ایدودارید باهم زندگی می کنید.

هرراستی رانبایدبگوییم .من نبایدازگذشته ی همسرم بپرسم و نفرسومی هم که خبرنداردنبایدآن را بگوید.همسرهم نبایداطلاعات بدهد.تا اینکه این آثاردرذهن از بین برود. وهیچ کس نتواندآن راپیدا کند.

دسته بندی: خانواده و جوانان
تبلیغ

نظرات

    • بی نام
    • 4 آبان 1393 23:54
    • 0
    لینک شدن مجله بالا گریوه با استاد نقوی جای خرسندی دارد بخش روانشناسی را تقویت کنید و از علمای دین برای پاسخگویی سوالات مردم بویژه جوانان بیشتر استفاده کنید
    • مصطفی
    • 17 شهریور 1393 02:11
    • 0
    با سلام به خوانددگان و همچنین مدیر سایت از اینکه کامنت قبلی حاوی کلماتی ناشی ازعصبانیت من بود که باعث حذف بخشی از آن شد عذر خواهی میکنم..
    ولی لازم میدونم با زبانی مودبانه ادامه و اصل بحث رومتذکر بشوم...امروز در جامعه ما مخصوصا تهران که من هستم شهرهای دیگه رو نمیدونم...تعداد دخترانی که با حداقل یک پسر قبل ازازدواج به صورت تلفنی یا چتی یا رودرو یا ......ارتباط دارندكم نیستند...حرف من این است که هیچ دختروپسرمتدینی حاضر نیست که خودپاک بوده باشد اما همسرش ناپاکی هایی را قبلا مرتکب شده باشد و تازه دیگران هم {درموردآن دختر}به اودروغ بگویند.
    پس بر شما و ما واجب است که وقتی چنین مواردی را می شنویم بسیار هوشیار باشیم تا کلاهی به بزرگی قامتمان بر سرمان نرود .امید است جناب مدیر سایت سخنان مودبانه و مستدل من را منتظر نمایند...
    ---------------------
    مديرسايت= باسلام وتشكر.بخشي ازكامنت شما بدليل ورودبه حريم هائي كه براي جامعه اسلامي ما داراي قداست و ارزش والائي هستند،حذف گرديد.
    • مصطفی
    • 16 شهریور 1393 14:26
    • 0
    آیه قرآن : الطیبات للطیبین الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَ الْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثاتِ
    معنی آیه قرآن: دختران پاک برای مردان پاک و دختران پلید برای مردان پلید...
    من خودم به خاطر این حرف سعی میکنم ازدواج نکنم یا به تاخیر بندازم یا به شدت بیشتر احتیاط کنم ..
    ----------------------------------------------------------------------------
    مديرسايت = با تشكربخاطر پيگيري مسائل سايت بالاگريوه
    ازاينكه بخشي از كامنت شماراحذف كرديم پوزش مي خواهيم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید