چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 662

پيش بيني بالاگريوه به حقيقت پيوست

اخذ عوارض غير قانوني توسط شهرداري پلدختر متوقف شد

بالاگریوه : سرانجام پيش بيني بالاگريوه به حقيقت پيوست و اخذ عوارض غير قانوني ازرانندگان عراقی توسط شهرداري پلدختر متوقف شد

بالاگريوه- آذر ماه سال جاري بود كه رئيس شوراي شهر و شهردار پلدختر در جلسه معارفه شهردار خبر از برطرف شدن مشكل حقوق كارگران شهرداري دادند و اعلام كردند از اين پس كارگران شهرداري كه تاكنون چندين ماه ازعدم دريافت حقوق رنج مي بردند با اجراي يك طرح ابتكاري جديد (ابتكارشورا و شهردارجديد) ديگر مشكل دريافت حقوق نخواهند داشت. بالاگريوه در همان ايام در خصوص غير قانوني بودن اين طرح ابتكاري مطلبي باعنوان :

ابتكارعجيب شوراي شهرپلدختر:جبران بدهكاريهاوپرداخت حقوق كارگران شهرداري ازجيب شهروندان عراقي

رئيس شوراي شهر پلدختر طي سخناني در جلسه معارفه شهردار جديد كه عصر روز 92/9/17 در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار گرديد، از كشف منبع مالي جديدي  براي پرداخت حقوق كارگران شهرداري پرده برداشت .

روزه نيازي گفت: نيروهاي شهرداري از اين پس مشكلي در ارتباط با دريافت حقوق نخواهند داشت چون مقرر كرده ايم از هر كاميون عراقي كه از شهر پلدختر مي گذرد مبلغ 3 هزار تومان دريافت شود و چون تعداد اين كاميونها خيلي زياد است، به راحتي مي توانيم از اين طريق حقوق كارگران راپرداخت كنيم.

رئيس شوراي شهر اما نگفت كه :

اولاً: ورود و ترددخودروهاي ديگر كشورها در كشور ما داراي قوانين و مقررات خاص و ساز و كارهاي مشخص بوده و چنين نيست كه شوراي هر شهر بخواهد خود سرانه اقدام به اخذ عوارض از رانندگان بين المللي نموده و حقوق كارگران را ازجيب رانندگان بيگانه پرداخت نمايد .

ثانيا : بر فرض محال كه شوراي شهر پلدختر بخواهد با عمل به اين مصوبه عجيب و از خود در آوردي بدهيهاي شهرداري از جمله حقوق كارگران را تأمين بكند، آيا نبايد به شوراي اسلامي شهرهايي همچون: مهران، دهلران، شوش، انديمشك و...كه درمسير تردد اين خودروها هستند حق بدهيم كه آنها هم بتوانند چنين تصميمي بگيرند، و در آنصورت شوراي شهر پلدختر مي تواند مانع اين امر شده و بقول كيوون در سريال برره  « پول زور» يا عوارض خودروهاي عراقي را منحصر به خود قلمداد كند ؟

ثالثا : اگر بدليل اقتصادي، سياسي و يا امنيتي به يكباره مقرر شد كه اين كاميونها حق تردد از مسير پلدختر را ندارند و يامي بايست از بزرگراه انديمشك خرم آباد يا جاده ايلام به سمت كرمانشاه تردد كنند تكليف حقوق كارگران چه مي شود ؟                             

شايسته است شوراي محترم شهر بجاي حاتم بخشي از جيب شهروندان عراقي و طرح اينگونه مطالب طنز گونه و تصميمات احساسي باعمل به بخشي از شعارهاي تبليغاتيشان و عنايت ويژه به مباحث تخصصي حوزه كاري خود و استفاده از نيروهاي متخصص، مجرب و جوانان تحصيلكرده با اتخاذ تصميمات منطقي، اصولي و كارگشا و نظام مندخواسته ها و مطالبات مردم پلدختر را پيگيري نموده و بدنبال كسب درآمد از منابع پايدار وقانوني باشند.

اما اكنون به گفته يك منبع آگاه در شهرداري پلدختر به فاصله فقط چند ساعت پس از حضور نيروهاي شهرداري و استقرار باجه اخذ عوارض در ميدان ورودي شهر، از سوي مقامات مسئول و مافوق دستور جمع آوري سريع باجه اخذ عوارض غير قانوني شهرداري پلدختر از رانندگان كاميونهاي عراقي صادر شد و بدين ترتيب ،پيش بيني « بالاگريوه » در اين زمينه به حقيقت پيوست. تاسوال «بالاگريوه » ازشورا و شهردار محترم پلدختر در مطلب قبلي مبني بر اينكه اگر به هردليلي از طريق مقامات قانوني اجراي اين طرح ابتكاري باممانعتي مواجه شد، تكليف حقوق كارگران شهرداري چه مي شود ؟ همچنان به قوت خود باقي است.

اميدواريم همانطوري كه در هنگام اعلام اين ابتكار عجيب از طرف شورا و شهرداري پلدختر «بالاگريوه» هشدار داده بود به جاي اينگونه طرح هاي از خود درآوردي و غير قانوني به فكر تأمين وجذب منابع مالي پايدار باشند، اكنون براي تنوير افكار عمومي محل تأمين حقوق كارگران زحمتكش شهرداري از طرف شورا و شهرداري به اطلاع عموم رسانده شود.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • بهروز
    • 27 بهمن 1392 08:52
    • 0
    این میتوانست در سطح ملی مطرح وبه صورت فانون دربیاید که در صدی از حق ترانزیت که از ماشینهای خارجی اخذ میشود به شهرداریهایی که در مسیر تردد هستن تعلق بگیرد
    • خدایی
    • 21 بهمن 1392 02:15
    • 0
    1- سپاس از اقای احمدی به خاطر نوشتن مطلب
    2= اقای احمدی عزیز به نظر بنده هم طرح خوبیه عوارض گرفتن و یا پول زور گرفتن از ماشین های عراقی .فوقش دیدیم خیلی ماجرابیخ پیدا کرده میگیم ما نمیخواستیم بگیریم اینا خودشون به زور پول بهمون دادن
    3- تازه درصدی هم از مشکلات بیکاری حل مشیه .چون حدافل 20 یا 30 نفر نیرو میخواد این کار پول زور گرفتن
    4-فوقش اگه اینا مسیر رو عوض کردن ما هم مسیر رو عوض میکنیم و یا پلدختر رو میبریم ایلام و یا خرم اباد و یا اصلا میریم اونجا این روش رو هم به شهرداری اون منطقه پشنهاد میدیم و با شهردای اونجا شریکی پول زور مي گیريم ومن که موافقم
    5- تازه به نظرم میتونیم این طرح رو هم به عنوان طرح خود اشتغالی و یا خود کفائی مطرح کنیم و از اونجا هم یه جایزه بگیریم مگه بده
    • طاها
    • 2 بهمن 1392 15:46
    • 0
    حاج نورالدین احمدی! چشمان حق بین وقلم تواناوشجاع شمابرای ماپلدختری هانعمتی است ،کو گوش شنوا
    نکته جالب توجه سکوت دار و دسته آقای ... در مورد شهرداریه،کسایی که حقیقتی رو میدونن مثل شما بایدبه تکلیف عمل کنن. سپاسگذارزحمات شما

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید