جمعه، 31 فروردین 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1330

آرزو برهرکاندیدائی عیب نیست

اعتمادبه نفس کاذب کاندیداهائی که خود را پیشاپیش « نماینده » می دانند!

بالاگریوه: دراستان لرستان هرکدام از کاندیداها ی مجلس مدعی راي‌آوري بالاترنسبت به دیگران بوده و توقع دارندبقيه كانديداهاي هم‌طايفه و هم جناح از آنان حمايت كرده و به نفعشان كنار روند.

بالاگریوه - شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه در فاصله حدود 10 ماهه به زمان برگزاري انتخابات دهم مجلس شوراي اسلامي، در لرستان كانديداهاي زيادي رايزني‌هاي خود را شروع كرده و با برگزاري جلسات خانگي و حضور در رسانه‌ها و فضاي مجازي خود را براي حضور در انتخابات آماده مي‌كنند.

دراين بين، اعتماد به نفس كاذب و ميل و هوس رسيدن به قدرت، بسياري ازافراد راچنان وسوسه مي‌كند تا دركناركساني كه واقعاً مي توانند در مجلس براي مردم لرستان و كشورمان اثرگذار باشند، اين عده هم شانس خود را براي رسيدن به صندلي سبز مجلس در بوته‌ي آزمون بگذارند.

بسیاری از افراد به صرف داشتن مدرک کارشناسی ارشد {که البته دراصالت مدارک برخی ها شک و تردید فراوان وجوددارد}خود را درقامت یک نماینده مجلس مي‌بینند! برخي از نامزدها اصرار دوستان را دليل شركت در انتخابات مي‌دانند و برخي براي كسب شهرت وارد عرصه انتخابات مي‌شوند و براي آن‌ها مهم نيست كه راي بياورند و فقط اين كه اظهار وجود كنند براي‌شان كافي است.

بعضي‌ها نمايندگي را اهرمي براي قدرت خود مي‌دانند و عده‌اي هم كه كاملاً از توانايي‌هاي خود آگاهند و مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست ولي باز اصرار بر حضور دارند!

برخي كانديداها نيز كه يك پاي ثابت انتخابات مجلس هستند در حالي كه چند دوره براي انتخابات كانديد شده‌اند و راي نياورده‌اند باز هم فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.

عده‌اي هم كه در انتخابات قبلي صلاحيت‌شان توسط شوراي نگهبان رد شده اين دوره هم قصد دارند كانديدا شوند و اميدوارند كه صلاحيت‌شان تأييد شود از اين طريق اگر مجلس نشد، حداقل بخت‌شان را براي به دست آوردن يك پست مديريت بيازمايند.

در اين ميان، عده‌اي احساس تكليف در جهت خدمت به مردم را دليل حضور در اين عرصه قلمداد مي‌كنند!

{وصدالبته برخی هم که هیچ داشته اجتماعی،فکری ، انقلابی ، مدیریتی و....درانقلاب ندارندبا نادیده گرفتن قانون، شرع، شعوررأی دهندگان و...آشکارا سخن ازخریدرأی به میان آورده وتوان مالی سوال برانگیز خودرا پشتوانه حضوردرانتخابات عنوان کرده و می گویند با چند میلیارد تومان به صحنه می آئیم !!} غافل ازاینکه ممکن است مردم ازآنهاسوال کنند ازکجاآورده ای ؟

پاي سخن اكثر كانديداهاي حوزه لرستان كه بنشيني اين‌چنين تحليل مي‌كنند كه با توجه به استقبال مردم و گروه‌هاي سياسي، احتمال راي‌آوري بالاتري نسبت به بقيه كانديداها دارند و خواستار اين هستند كه بقيه كانديداهاي هم‌طايفه و هم جناح بايد از ايشان حمايت كرده و به نفع وي كنار روند.

هر چه به زمان راي‌گيري نزديك مي‌شويم گرايش به سمت فضاي دوقطبي پيش مي‌رود. صف‌بندي‌هاي سياسي هم براي انتخابات آغاز شده رقابت درون جناحي در بين اصول‌گرايان و اصلاح‌طلبان هم براي تعيين كانديداهاي شاخص آغاز شده و براي تعيين تكليف انتخابات جلسه تشكيل مي‌دهند.

بحث استاني شدن انتخابات نيز در ميان است و کلیات اين طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است. موافقان اين طرح عقيده دارند كه با استاني شدن انتخابات افراد نخبه مي‌توانند وارد مجلس شوند كه اين امر باعث بالابردن سطح كيفي و كارايي مجلس مي‌شود موافقان همچنين باور دارند كه اجراي اين طرح باعث تقويت ساختار حزبي مي‌شود و زمينه فعاليت گروه‌هاي سياسي را در پي دارد كه با بالارفتن رقابت‌هاي سياسي ، رقابت‌هاي قومي و طايفه‌اي كم‌رنگ مي‌گردد.

شايد اگر انتخابات استاني برگزار شود افراد سرشناس‌تري پا به عرصه انتخابات خواهند گذاشت و ديگر فضايي براي حضور افراد ضعيف وجود نخواهد داشت. در حال حاضر شرايط  در مجلس به گونه‌اي است كه نمايندگان قوي و شاخص با لابي‌گري و نفوذ بالاي خود همه امكانات و پروژه‌هاي بزرگ را براي شهرها‌ي خود مي‌گيرند و نمايندگان ضعيف كاري از پيش نبرده و در نتيجه مردم اين مناطق دچار آسيب مي‌شوند‌.

در اين ميان كانديداهاي زيادي از ميان خانم‌ها و آقايان هم هستند كه هيچ كارنامه مشخص و سابقه مديريتي در دستگاه‌هاي استان و حتي شهرستان ندارند ولي نمايندگي مجلس را شايسته‌ي خود مي‌دانند! اين كانديداها بايد به سرنوشت برخي نمايندگان قبلي نگاه كنند كه حتي از چهره‌هاي سياسي و مديران طراز اول استان بودند ولي بعد از راه‌يابي به مجلس نتوانستند خواسته‌هاي مردم را برآورده كنند‌، حال اين كانديداهاي ناشناخته كه در شهر و استان خود نه چهره‌ي سياسي مطرح و نه سابقه مديريت اجرايي و نه كارنامه شفافي دارند، يقيناً عملكرد بهتري نسبت به آن‌ها نخواهند داشت، لذا كانديداهايي كه از توانايي‌هاي خود آگاهند و مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست بهتر است كانديدا نشوند‌!

هر چند حضور در انتخابات برای هر شخصی آزاد است ولي رسالت نمایندگی مجلس، مسوولیتی سنگین و سرنوشت‌سازي است و قبول این مسوولیت خطیر بدون داشتن تخصص، کارایی و توانمندی‌هاي لازم خیانتی در قبال خود و شهروندان محسوب می‌شود.

كانديداها لازم است به اين سخن امام علي (ع) توجه كنند كه مي‌فرمايند‌: «‌اگر كسي توانايي انجام كاري را ندارد اگر مسووليت آن كار را قبول كند، خيانت كرده است!»

نمايندگان كنوني مجلس هم بهتر است عملكرد خود را بسنجند و در صورتي كه اقدام قابل توجهي براي مردم حوزه‌ي انتخابيه خود انجام نداده‌اند خودشان ديگر وارد اين عرصه نشوند و اجازه دهند ميدان براي حضور افراد توانمند فراهم شود.

لرستان سال‌هاست از قافله‌ي توسعه باز مانده و ديگرزماني براي آزمون وخطا نيست. ما هم اگرمي‌خواهيم كه شهرو استان‌مان رشد كند بايد نماينده‌هاي شاخص‌تر و توانمندتر انتخاب كنيم.

اميد است نگاه مردم لرستان به انتخابات عوض شود و به اصلح‌ترين افراد راي دهند تا گشايشي در توسعه استان‌مان و رفع مشكل بيكاري به وجود آيد و خواسته‌هاي به حق مردم لرستان تحقق يابد‌.

یافته نیوز/محمدرضا گودرزی

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • روح اله ابول زاده واشیان
    • 19 شهریور 1394 16:22
    • 0
    مردم پای در کفش سیاست دارند وخود همه چیز را لمس و با اکثریتی نسبی تصمیم خود را می گیرند دوستان روشنگری کنید ولی با واقع نگری وانصاف که به عدالت وتقوی نزدیکتراست
    • بالاگریوه
    • 24 اردیبهشت 1394 12:36
    • 0
    باسلام وتشکر ازکاربرمحترمی که با نام بیرانوند کامنت گذاشته اند.
    چنانچه نمونه ای از قبض های ارائه شده به شما به سایت بالاگریوه ارسال گردد، حتماً بعنوان مطالبه حق مردم از مسئولان برای پگیری منعکس می کنیم و مطمئن باشید بی نتیجه نخواهدبود.
    • بیرانوند
    • 24 اردیبهشت 1394 12:28
    • 0
    جناب اقای مدیرمسول مگرکامنت خرم ابادی یک کاندیدخاص منظورش نبوده.چرادرقسمت بالا توضیح خودتان تاکیدبه روی بعضی کاندیدهای خاص شده.اینها مشکل نداشته اند ولی کامنت من ایرادداشته
    مقصرکسی نیست عدالت درهیچ جارعایت نمیشود ولی ازشما انتضارداریم این کامنت ها به گوش مسولین رسانده یادیده شود.به نظرمن میتوان ازنماینده مردم انتقادکردچون حق قانونی هرشهروند می باشدولی کاندیدی که هنوز برنامه هایش ارائه نداده وعملکردش مشخص نشده چگونه انتقادکنیم
    ***
    پاسخ : آقا یا خانم بیرانوند، درتوضیح ما روی یک کاندیدای خاص تأکید نشده وکامنت « خرم آبادی» هم برروی یک کاندیدای خاص اصرارنکرده است و همانطورکه می دانید درانتخابات گذشته بیش از دوسه نفر رد صلاحیت شده و عدم احراز خوردند/ ماهمچنان ازنظرات و انتقادات سازنده که با هدف اصلاح امور ارسال شوند استقبال می کنیم. اما چنانچه خدای ناکرده ازنوشته های کاربران و مخاطبان بوی تخریب دیگران به شکل مستقیم یا غیرمستقیم احساس شود حتماً اجازه انعکاس چنین مطالبی را نخواهیم داد.
    • بیرانوند
    • 22 اردیبهشت 1394 17:48
    • 0
    باسلام
    متن بالا رابه دقت خواندم .چرابعضی کاندیدها بارها درمحافل اجتماعی بارهابایک ترفند واردانتخابات میشوند و............باردیگر به صحنه میایند.یک روز باشعار.....................مگر قانونگذاری قبیله ای است.یک روز................مگرنبایدشایسته سالاری شودحال چه غریب چه خودی.یک روز ...................حال چه طرفندی دارند چرا مردم هوشیار ما آگاه نمیشوند این به عهده اطلاع رسانی قوی ازسوی شماکه دست به نوشتن دارید ودیگر رسانه ای هاست.
    *****
    باسلام بالاگریوه به نوبه خود تا حدتوان معیارهای انتخاب یک نماینده خوب ومردمی را معرفی کرده و انشاالله ازاین پس هم دراین زمینه رسالت خودرا انجام خواهد داد.اما دربخش هائی ازکامنت شما مشخصاً یک فرد خاص مورد تخریب قرارگرفته بود که اقدام به حذف آن بخش ها گردید.
    • بروجردی
    • 19 اردیبهشت 1394 13:14
    • 0
    با تشکر ازبالاگریوه حق با شماست ما قران به دروغ خوردیم خدا نگهدار برای همیشه
    *****
    آقا یاخانم بروجردی !
    اولاً نامی ازقرآن دروغ خوردن درجائی ازاین کامنت مشاهده نکردیم
    ثانیاً : منظورازخداحافظ برای همیشه را متوجه نشدیم. ولی درهرصورت خداوند نگهدارتان برای همیشه !!!!
    • بروجردی
    • 19 اردیبهشت 1394 11:39
    • 0
    سلام مدیر مئسول بالاگریوه .
    ایا کامنت خرم ابادی مورد تایید شماست . شما تمام کامنتها را جواب دادی .این کامنت شبیه کامنت منصف یا خود منصف میباشد.
    *****
    باسلام بخشی ازکامنت شما قابل انتشارنبود- ماهیچ الزامی به اینکه همه نظرات مردمی را پاسخ بدهیم نداریم .برخی کاربران به نظرات یکدیگرپاسخ داده و ماهم منعکس می کنیم
    • خرم ابادی
    • 16 اردیبهشت 1394 23:32
    • 0
    والله خیلی پرروئی می خواد کسانی که دردوره های گذشته ردصلاحیت شدند یا با هزاراناانزلنا تأئیدشدند بخواهند دوباره وارد صحنه انتخابات شوند.
    • سلاحورزی
    • 16 اردیبهشت 1394 09:19
    • 0
    سلام .جای تاسف اینجاست افرادی که برای کاندیداهائی که از همین الان شروع به ......و جار وجنجال میلیاردی به راه انداخته افراد با سواد وشاید زمانی امین مردم بودند.هروقت این افراد خود را حلقه اصلی این کاندیداها واز همین الان شروع به جمع اوری رای وقول گرفتن از مردم به هر قیمتی هستند دیگه چه انتظاری از مردمی که برای امرار ومعاش خانواده خود در سطع شهر به دنبال لقمه ای نان که شاید شرمنده خانواده نباشند داریم .
    • حسن
    • 15 اردیبهشت 1394 22:23
    • 0
    کاندیداهای که باخرید رای و بدون وجه سیاسی ومردمی حضور خود را در انتخابات عنوان کرده اندبالاترین بی احترامی را به مردم بالاگریوه کرده اند.ملت عزیز انقلاب کردند که ریشه فساد برچیده شود چطور بعضی افراد باپولهای باد اورده می خواهند به مجلس راه پیدا کنند وقانونگذار امینی برای نظام اسلامی باشند مردم عزیز هوشیار هستند ولی شورای محترم نگهبان که وظیفه سنگینی در این انقلاب بر دوش دارد باید از اوایل انقلاب هوشیارتر باشد.خداوند به تمام زحمتکشان این انقلاب طول عمر باعزت عطاء کند .آمین
    • تقی
    • 15 اردیبهشت 1394 18:38
    • 0
    سلام .اقایانی که خود را نماینده میدانند .ما هم قبول داریم شما همگی نماییده خواهید شد. ولی مردم مشکلات زیادی دارند
    • علی
    • 15 اردیبهشت 1394 18:12
    • 0
    سلام به کامنت بانام باقری من طرفدار نماینده فعلی نیستم نارحت نشو بزرگوار.هنوز خیلی وقت باقیست برای درب زدن منزل به منزل و مردم را مجبور کنیم به قول دادن (یادورغ گفتن)وروی این قولها خود را نماینده حساب کنی روز حساب را چکار می کنند
    هر کاری را که بخواهی انجام بدهی مثل نماز اول باید نیت کنی .کاندیدهای که با نیت قدرت وثروت و....به میدان می ایند چون شک ندارم بازنده میدان خواهند بود.
    نمیدانم مشکل کجاست که هر کس اعلام کاندیداطوری میکند از همین الان خود را برنده میدان میداند .صبور باشید مردم تعیین کننده این آزمون هستندکاندیداهائی که خود را پیشاپیش نماینده میدانند دچار توهم شده وسرنوشتی جز.......و ...... در پیش ندارند
    • علی
    • 15 اردیبهشت 1394 17:34
    • 0
    اقای باقری اعتماد بنفس خیلی خوبه ولی رقیب را دست کم گرفتن در هر میدانی اشتباه است .حالا هم می فرمایید اینجوری نیست
    • باقری
    • 15 اردیبهشت 1394 17:05
    • 0
    آقای « علی » اینجوری هم نیست که شما فکر می کنید
    • علی
    • 15 اردیبهشت 1394 16:44
    • 0
    تا امروزاین اعتماد به نفسها آب در هاون کوفتن است.کاییدی سناتور خواهد شد
    • آبسری
    • 15 اردیبهشت 1394 13:58
    • 0
    برمبنای این واقعیات به نظرم بایدبرخی ازکاندیداهای فعال پلدختر با صحنه انتخابات خداحافظی کنند.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید